Obchodní podmínky

 

 OBCHODNÍ PODMÍNKY A REKLAMACE 

Tyto všeobecné obchodní podmínky (“Podmínky”) společnosti DRANA s.r.o., se sídlem Českých bratří 3131, Náchod, IČO 02308363, zapsaná v obchodním rejstříku pod sp. zn. C 32871 vedeném u Krajského soudu v Hradci Králové, e -mail objednavky@drana.cz, telefonní číslo +420 491 547 380 („My” nebo „Prodávající”) upravují v souladu s ustanovením § 1751 odst. 1 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, ve znění pozdějších předpisů („Občanský zákoník“) vzájemná práva a povinnosti Vás, jakožto kupujících, a Nás, jakožto prodávajících, vzniklá v souvislosti nebo na základě kupní smlouvy („Smlouva“) uzavřené prostřednictvím internetového obchodu dostupného na webových stránkách www.drana.cz (dále jen „E-shop“).

K prodeji zboží jsme oprávněni na základě živnostenského oprávnění. Živnostenskou kontrolu provádí v rámci své působnosti příslušný živnostenský úřad. Dozor nad oblastí ochrany osobních údajů vykonává Úřad pro ochranu osobních údajů. Česká obchodní inspekce vykonává ve vymezeném rozsahu mimo jiné dozor nad dodržováním zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, ve znění pozdějších předpisů.

Všechny informace o zpracování Vašich osobních údajů jsou obsaženy v Zásadách zpracování osobních údajů, která naleznete zde. 

Smlouva uzavřená mezi Vámi a Námi se řídí těmito Podmínkami, které jsou její nedílnou součástí.

Jak jistě víte, tak komunikujeme primárně na dálku. Proto i pro naši Smlouvu platí, že jsou použity prostředky komunikace na dálku, které umožňují, abychom se spolu dohodli bez současné fyzické přítomnosti Nás a Vás, a Smlouva je tak uzavřena distančním způsobem v prostředí E-shopu, a to prostřednictvím rozhraní webové stránky („webové rozhraní E-shopu“).

Pokud některá část Podmínek odporuje tomu, co jsme si společně schválili v rámci procesu Vašeho nákupu na Našem E-shopu, bude mít tato konkrétní dohoda před Podmínkami přednost.

I.NĚKTERÉ DEFINICE

  1. Cena je finanční částka, kterou budete hradit za Zboží;
  2. Cena za dopravuje finanční částka, kterou budete hradit za doručení Zboží, a to včetně ceny za jeho zabalení;
  3. Celková cena je součet Ceny a Ceny za dopravu;
  4. DPH je daň z přidané hodnoty dle platných právních předpisů;
  5. Faktura je daňový doklad vystavený v souladu se zákonem o dani z přidané hodnoty na Celkovou cenu;
  6. Objednávka je Váš neodvolatelný návrh na uzavření Smlouvy o koupi Zboží s Námi;
  7. Spotřebitel je každá fyzická osoba, která není Podnikatel, resp. která s námi jedná nikoli v souvislosti se svou podnikatelskou činností nebo samostatným výkonem svého povolání; pokud v objednávce neuvedete IČO, budeme Vás považovat za Spotřebitele;
  8. Podnikatel je každá fyzická nebo právnická osoba, která samostatně vykonává na vlastní účet a odpovědnost výdělečnou činnost živnostenským nebo obdobným způsobem se záměrem činit tak soustavně za účelem dosažení zisku; pokud ve své objednávce uvedete IČO, budeme Vás považovat za Podnikatele;
  9. Uživatelský účet je účet zřízený na základě Vámi sdělených údajů, jež umožňuje uchování zadaných údajů a uchovávání historie objednaného Zboží a uzavřených Smluv;
  10. Vy jste osoba nakupující na Našem E-shopu, právními předpisy označovaná jako kupující;
  11. Zboží je vše, co můžete nakoupit na E-shopu.

II. OBECNÁ USTANOVENÍ A POUČENÍ

  1. Koupě Zboží je možná jen přes webové rozhraní E-shopu.
  2. Odesláním objednávky, tedy stisknutím tlačítka „OBJEDNAT s povinností platby“ v našem E-shopu provedete závaznou objednávku, na základě které budete zavázáni k platbě.
  3. Při nákupu Zboží je Vaše povinnost poskytnout Nám všechny informace správně a pravdivě. Informace, které jste Nám poskytli při objednání Zboží budeme tedy považovat za správné a pravdivé.
  4. Všechny fotografie na našem E-shopu mají pouze ilustrační charakter.

 

III. UZAVŘENÍ SMLOUVY

  1. Smlouvu s Námi uzavíráte v českém jazyce. Uzavřít s Námi Smlouvu v jiném jazyce není možné, pokud se na tom výslovně písemně nedohodneme.
  2. Smlouva je uzavírána na dálku prostřednictvím E-shopu, přičemž náklady na použití komunikačních prostředků na dálku hradíte Vy. Tyto náklady se však nijak neliší od základní sazby, kterou hradíte za používání těchto prostředků (tedy zejména za přístup k internetu), žádné další náklady účtované Námi tedy nad rámec Celkové ceny nemusíte očekávat. Odesláním Objednávky souhlasíte s tím, že prostředky komunikace na dálku využíváme.
  3. K tomu, abychom mohli Smlouvu uzavřít, je třeba, abyste na E-shopu vytvořili návrh Objednávky. V tomto návrhu musí být uvedeny následující údaje:

         a) Informace o nakupovaném Zboží (na E-shopu označujete Zboží, o jehož nákup máte zájem, tlačítkem „Přidat do košíku“);

         b) Informace o Ceně, Ceně za dopravu, způsobu platby Celkové ceny a požadovaném způsobu doručení Zboží; tyto informace budou zadány v rámci      tvorby návrhu Objednávky v rámci uživatelského prostředí E-shopu, přičemž informace o Ceně, Ceně za dopravu a Celkové ceně budou uvedeny automaticky na základě Vámi zvolného Zboží a způsobu jeho doručení;

        c) Své identifikační a kontaktní údaje sloužící k tomu, abychom mohli doručit Zboží, zejména tedy jméno, příjmení, doručovací adresu, telefonní číslo a  e-mailovou adresu;

         d) V případě Smlouvy, na základě které Vám budeme Zboží dodávat pravidelně a opakovaně, též informaci, jak dlouho Vám budeme Zboží dodávat.

     4. V průběhu tvorby návrhu Objednávky může až do doby jejího odeslání údaje měnit a kontrolovat. Po provedení kontroly prostřednictvím stisknutí         tlačítka „OBJEDNAT s povinností platby“ Objednávku odešlete. Současně stisknutím tohoto tlačítka potvrzujete, že jste se seznámili s těmito              Podmínkami a že s nimi souhlasíte. V neposlední řadě tím také potvrzujete, že souhlasíte s našimi Zásadami pro zpracování osobních údajů a že se zpracováním dle pravidel v nich uvedených souhlasíte.

5. Vaši Objednávku Vám v co nejkratší době poté, kdy Nám bude doručena, potvrdíme zprávou odeslanou na Vaši e-mailovou adresu zadanou v Objednávce. Součástí potvrzení bude shrnutí Objednávky a tyto Podmínky. Potvrzením Objednávky z naší strany dochází k uzavření Smlouvy mezi Námi a Vámi. Podmínky ve znění účinném ke dni Objednávky tvoří nedílnou součást Smlouvy.

6. Mohou nastat i případy, kdy Vám nebudeme moci Objednávku potvrdit. Jedná se zejména o situace, kdy Zboží není dostupné nebo případy, kdy objednáte větší počet kusů Zboží, než kolik je z naší strany umožněno. Informaci o maximálním počtu Zboží Vám však vždy v rámci E-shopu předem poskytneme a neměla by pro Vás být tedy překvapivá. V případě, že nastane jakýkoli důvod, pro který nemůžeme Objednávku potvrdit, budeme Vás kontaktovat a zašleme Vám nabídku na uzavření Smlouvy v pozměněné podobě oproti Objednávce. Smlouva je v takovém případě uzavřena ve chvíli, kdy Naši nabídku potvrdíte.

7. V případě, že v rámci E-shopu nebo v návrhu Objednávky bude uvedena zjevně chybná Cena, nejsme povinni Vám Zboží za tuto Cenu dodat ani v případě, kdy jste obdrželi potvrzení Objednávky, a tedy došlo k uzavření Smlouvy. V takové situaci Vás budeme bezodkladně kontaktovat a zašleme Vám nabídku na uzavření nové Smlouvy v pozměněné podobě oproti Objednávce. Nová Smlouva je v takovém případě uzavřena ve chvíli, kdy Naši nabídku potvrdíte. V případě, že Naši nabídku nepotvrdíte ani ve lhůtě 3 dnů od jejího odeslání, jsme oprávněni od uzavřené Smlouvy odstoupit. Za zjevnou chybu v Ceně se považuje například situace, kdy Cena neodpovídá obvyklé ceně u jiných prodejců nebo chybí či přebývá cifra.

8. V případě, kdy dojde k uzavření Smlouvy, Vám vzniká závazek k zaplacení Celkové ceny.

9. V případě, že máte zřízen Uživatelský účet, můžete učinit Objednávku jeho prostřednictvím. I v takovém případě máte ale povinnost zkontrolovat správnost, pravdivost a úplnost předvyplněných údajů. Způsob tvorby Objednávky je však totožný, jako v případě kupujícího bez Uživatelského účtu, výhodou však je, že není třeba opakovaně vyplňovat Vaše identifikační údaje.

10. V některých případech umožňujeme na nákup Zboží využít slevu. Pro poskytnutí slevy je třeba, abyste v rámci návrhu Objednávky vyplnili údaje o této slevě do předem určeného pole. Pokud tak učiníte, bude Vám Zboží poskytnuto se slevou.

11. Údaje uvedené v Objednávce budeme považovat za úplné, správné a pravdivé. Neodpovídáme za jakékoli škody způsobené uvedením neúplných, nesprávných či nepravdivých údajů z Vaší strany. Vy naopak odpovídáte za jakoukoli škodu, která nám vznikne v důsledku uvedení neúplných, nesprávných nebo nepravdivých údajů, a to včetně nemajetkové újmy. Pokud budeme mít za to, že Vaše údaje uvedené v Objednávce nejsou úplné, správné či pravdivé, můžeme Vaši Objednávku odmítnout.

 

IV.UŽIVATELSKÝ ÚČET

  1. Na základě Vaší registrace v rámci E-shopu můžete přistupovat do svého Uživatelského účtu.
  2. Při registraci Uživatelského účtu je Vaše povinnost uvést správně a pravdivě všechny zadávané údaje a v případě změny je aktualizovat. Neodpovídáme za jakékoli škody způsobené uvedením neúplných, nesprávných či nepravdivých údajů z Vaší strany. Vy naopak odpovídáte za jakoukoli škodu, která nám vznikne v důsledku uvedení neúplných, nesprávných nebo nepravdivých údajů, a to včetně nemajetkové újmy
  3. Přístup k Uživatelskému účtu je zabezpečen uživatelským jménem a heslem. Ohledně těchto přístupových je Vaší povinností zachovávat mlčenlivost a nikomu tyto údaje neposkytovat. V případě, že dojde k jejich zneužití, neneseme za to žádnou odpovědnost.
  4. Uživatelský účet je osobní, a nejste tedy oprávněni umožnit jeho využívání třetím osobám.
  5. Váš Uživatelský účet můžeme zrušit, a to zejména v případě, když jej více, než 2 roky nevyužíváte, či v případě, kdy porušíte své povinnosti dle Smlouvy.
  6. Uživatelský účet nemusí být dostupný nepřetržitě, a to zejména s ohledem na nutnou údržbu hardwarového a softwarového vybavení.

V. CENOVÉ A PLATEBNÍ PODMÍNKY, VÝHRADA VLASTNICKÉHO PRÁVA

  1. Cena je vždy uvedena u Zboží v rámci E-shopu a v návrhu Objednávky. V případě rozporu mezi Cenou uvedenou u Zboží v rámci E-shopu a Cenou uvedenou v návrhu Objednávky se uplatní Cena uvedená v návrhu Objednávky. V rámci návrhu Objednávky je též uvedena Cena za dopravu, případně podmínky, kdy je doprava zdarma.
  2. Veškeré Ceny na našem E-shopu jsou uvedeny v českých korunách (CZK), včetně DPH a včetně veškerých poplatků stanovených zákonem.
  3. Platbu Celkové ceny po Vás budeme požadovat po uzavření Smlouvy a před předáním Zboží. Úhradu Celkové ceny můžete provést následujícími způsoby:

a) Bankovním převodem. Faktura bude vystavena v elektronické podobě po odeslání zboží bude zaslána na Vaši e-mailovou adresu.

b) Kartou online. V takovém případě probíhá platba přes platební bránu COMGATE, přičemž platba se řídí podmínkami této platební brány, které jsou dostupné na adrese: https://www.comgate.cz/smluvni-dokumentyV případě platby kartou online je Celková cena splatná do 5ti pracovních dnů.

c) Dobírkou. V takovém případě dojde k platbě při doručení Zboží oproti předání Zboží. V případě platby dobírkou je Celková cena splatná při převzetí Zboží.

d) Hotově při osobním odběru. Hotově lze hradit Zboží v případě převzetí v Naší provozovně. V případě platby hotově při osobním odběru je Celková cena splatná při převzetí Zboží. V případě platby bankovním převodem se považuje Celková cena za uhrazenou připsáním na Náš účet, v ostatních případech se považuje za uhrazenou v okamžik provedení platby.

4. V případě, že jste Spotřebitel, vyhrazujeme si vlastnické právo ke Zboží, které jste si zakoupili až do okamžiku úplného zaplacení Celkové ceny. V případě, že jste Podnikatel, vyhrazujeme si vlastnické právo ke Zboží, které jste si zakoupili až do okamžiku úplného uhrazení veškerých pohledávek, které vůči Vám máme.

5. Veškeré faktury či jiné platební a daňové doklady Vám budeme vždy zasílat na Váš E-mail.

6. Pokud chcete využít slevu na naše Zboží, tak pokud není v rámci dané slevy uvedeno jinak, tak nelze takovou slevu kombinovat s jinými slevami (např. pevná sleva u Zboží a slevový kupón na vše).

 

VI. DORUČENÍ ZBOŽÍ, PŘECHOD NEBEZPEČÍ ŠKODY NA VĚCI

  1. Zboží Vám bude doručeno způsobem dle Vaší volby, přičemž můžete vybírat z následujících možností:

a) Osobní odběr na Naší provozovně v Náchodě Českých Bratří 313

b) Osobní odběr na výdejních místech společnosti Zásilkovna, Uloženka;

c) Doručení prostřednictvím dopravních společností GLS, Geis CZ nebo Gebrüder Weiss a nebo DRANA s.r.o.

2.Zboží je možné doručit pouze v rámci České republiky.

3. Doba doručení Zboží vždy závisí na jeho dostupnosti a na zvoleném způsobu doručení a platby. Předpokládaná doba doručení Zboží Vám bude sdělena v potvrzení Objednávky. Doba uvedená na E-shopu je pouze orientační a může se lišit od skutečné doby dodání. Maximálně Vám však Zboží dodáme do třiceti dní od okamžiku uzavření Smlouvy. Někdy se nám může stát, že Zboží označené “skladem” se vyprodají v krátkém časovém okamžiku, dříve než se změna stihne propsat do našeho E-shopu. Pokud by taková situace nastala a my bychom nebyli schopni dodat Vámi objednané Zboží ve stanovené době, zavoláme Vám, nebo Vám napíšeme na e-mail, abychom se dohodli na dalším postupu. V případě osobního odběru na provozovně Vás vždy o možnosti vyzvednutí Zboží budeme informovat prostřednictvím e-mailu.

4. Zboží se považuje za převzaté v okamžiku, kdy si od dopravce Zboží přeberete Vy, nebo osoba, kterou k převzetí zmocníte, ve sjednaném místě předání, případně v okamžiku, kdy Vám dopravce Zboží přenechá na předem sjednaném místě na základě individuální domluvy s Vámi. V případě osobního převzetí na naší prodejně se jedná o okamžik, kdy Vám, nebo osobě kterou k převzetí zmocníte, náš pracovník předá Vámi objednané Zboží.

5. Než převezmete Zboží od dopravce, či od nás na naší prodejně, je na Vás, abyste si zkontrolovali zda jste obdrželi správné Zboží, ve správném množství a jakosti, zda jeho balení obsahuje vše co má (návody, příslušenství apod.), zda není nijak poškozené a zda obal není nijak porušený. Pokud zjistíte, že zásilka doručená dopravcem je na první pohled poškozená, je Vaše povinnost tuto skutečnost neprodleně oznámit dopravci. V takový okamžik není Vaší povinností Zboží převzít. Za škody způsobené dopravcem odpovědnost neneseme, tudíž je na Vás, abyste na takové škody dopravce upozornili a nepřišli tak o peníze.

6. V případě, kdy porušíte svoji povinnost převzít Zboží, s výjimkou případů dle čl. VI.5.Podmínek, nemá to za následek porušení Naší povinnosti Vám Zboží doručit. Zároveň to, že Zboží nepřevezmete, není odstoupení od Smlouvy mezi Námi a Vámi. Nám ale v takovém případě vzniká právo od Smlouvy odstoupit z důvodu Vašeho podstatného porušení Smlouvy. Pokud se rozhodneme tohoto práva využít, je odstoupení účinné v den, kdy Vám toto odstoupení doručíme. Odstoupení od Smlouvy nemá vliv na nárok na uhrazení Ceny za dopravu, případně na nárok na náhradu škody, pokud vznikla.

7. Pokud je z důvodů vzniklých na Vaší straně Zboží doručováno opakovaně nebo jiným způsobem, než bylo ve Smlouvě dohodnuto, je Vaší povinností nahradit Nám náklady s tímto opakovaným doručením spojené. Platební údaje pro zaplacení těchto nákladů Vám zašleme na Vaši e-mailovou adresu uvedenou ve Smlouvě a jsou splatné 14 dnů od doručení e-mailu, pokud není v e-mailu uvedeno jinak.

8. Nebezpeční škody na Zboží na Vás přechází v okamžiku, kdy ho převezmete. V případě, kdy Zboží nepřevezmete, s výjimkou případů dle čl. VI.5.Podmínek, na Vás nebezpečí škody na Zboží přechází v okamžiku, kdy jste měli možnost ho převzít, ale z důvodů na Vaší straně k převzetí nedošlo. Přechod nebezpečí škody na Zboží pro Vás znamená, že od tohoto okamžiku nesete veškeré důsledky spojené se ztrátou, zničením, poškozením či jakýmkoli znehodnocením Zboží.

9. V případě, že Zboží nebylo v E-shopu uvedeno jako skladem a byla uvedena orientační doba dostupnosti Vás budeme vždy informovat v případě:

a) mimořádného výpadku výroby Zboží, přičemž Vám vždy sdělíme novou očekávanou dobu dostupnosti nebo informace o tom, že nebude možné Zboží dodat;

b) prodlení s dodáním Zboží od Našeho dodavatele, přičemž Vám vždy sdělíme novou očekávanou dobu dodání.

10. V případě, že nebudeme schopni Vám Zboží dodat ani do 30 dnů od uplynutí doby doručení Zboží uvedené v potvrzení Objednávky, a to z jakéhokoli důvodu, jsme My i Vy oprávněni od Smlouvy odstoupit.

11. Upozorňujeme, že pokud si nepřevezmete doručené Zboží a současně neodstoupíte od Smlouvy dle pravidel stanovených v těchto Podmínkách, můžeme si po Vás v souladu s ustanovením § 2913 odst. 1 Občanského zákoníku nárokovat nejen náklady na zpětné doručení Zboží k nám, ale současně i poplatek za následné uskladnění daného Zboží ve výši 2% z Ceny nepřevzatého Zboží za každý den skladování. Vezměte prosím na vědomí, že nároky podle tohoto čl. VI.11. a podle čl. VI.7., můžeme v souladu s ustanovením § 2913 Občanského zákoníku jednostranně započíst proti Vašim peněžitým nárokům, zejména proti nároku na vrácení již uhrazené Ceny Zboží.

VII. PRÁVA Z VADNÉHO PLNĚNÍ

  1. Zaručujeme, že v době přechodu nebezpečí škody na Zboží je Zboží bez vad, zejména pak, že:

a) má vlastnosti, které jsme si s Vámi dohodnuli, a pokud nebyly výslovně dohodnuty, pak takové, které jsme u popisu Zboží uvedli, případně takové, které lze s ohledem na povahu Zboží očekávat;

b) je vhodné pro účely, které jsme uvedli nebo pro účely, které jsou pro Zboží tohoto typu obvyklé;

c) odpovídá jakosti nebo provedení dohodnutého vzorku, pakliže byla jakost nebo provedení stanovena podle vzorku;

d) je v odpovídajícím množství a hmotnosti;

e) splňuje požadavky na něj kladené právními předpisy;

f) není zatíženo právy třetích stran.

2. Práva a povinnosti ohledně práv z vadného plnění se řídí příslušnými obecně závaznými právními předpisy (zejména ustanoveními § 1914 až 1925, § 2099 až 2117 a § 2161 až 2174 Občanského zákoníku a zákonem č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, ve znění pozdějších předpisů).

3. V případě, že bude mít Zboží vadu, tedy zejména pokud nebude splněna některá z podmínek dle čl. VII.1, můžete Nám takovou vadu oznámit a uplatnit práva z vadného plnění (tedy Zboží reklamovat) zasláním e-mailu či dopisu na Naše adresy uvedené u Našich identifikačních údajů. Pro reklamaci můžete využít také vzorový formulář poskytovaný z Naší strany, který tvoří přílohu č. 1 Podmínek. V uplatnění práva z vadného plnění je třeba zvolit, jak chcete vadu vyřešit, přičemž tuto volbu nemůžete následně, s výjimkou případů dle čl. VII.4, bez Našeho souhlasu změnit. Reklamaci vyřídíme v souladu s Vámi uplatněným právem z vadného plnění. V případě, že si nezvolíte řešení vady, máte práva uvedená v čl. VII.5 i v situacích, kdy vadné plnění bylo podstatným porušením Smlouvy.

4. Je-li vadné plnění podstatným porušením Smlouvy, máte následující práva:

a) na odstranění vady dodáním nového Zboží bez vady, nebo dodáním chybějící části Zboží;

b) na odstranění vady opravou Zboží;

c) na přiměřenou slevu z Ceny;

d) na odstoupení od Smlouvy.

V případě, že zvolíte vyřešení dle bodů a) nebo b) a My vadu takto neodstraníme v přiměřené lhůtě, kterou jsme uvedli, nebo Vám sdělíme, že tímto způsobem vadu neodstraníme vůbec, máte práva dle bodů c) a d), i když jste je v rámci reklamace původně nepožadovali. Zároveň pokud si zvolíte odstranění vady opravou Zboží a My zjistíme, že je vada neopravitelná, oznámíme Vám to a můžete si zvolit jiný způsob odstranění vady.

  1. Je-li vadné plnění nepodstatným porušením Smlouvy, máte následující práva:

a) na odstranění vady dodáním nového Zboží bez vady, nebo dodáním chybějící části Zboží;

b) na odstranění vady opravou Zboží;

c) na přiměřenou slevu z Ceny.

Pokud však vadu neodstraníme včas nebo odmítneme vadu odstranit, vzniká Vám právo od Smlouvy odstoupit. Odstoupit můžete také v případě, kdy nemůžete Zboží řádně užívat pro opakovaný výskyt vad po opravě Zboží nebo při větším počtu vad Zboží.

  1. Neodpovídáme za vadu:

a) kterou mělo Zboží v době převzetí a pro takovou vadu byla sjednána sleva z Ceny Zboží (tedy pokud jste dostali slevu 10 % např. kvůli poškozenému balení atp.),

b) která vznikla běžným opotřebením způsobeným obvyklým užíváním, nebo vyplývá-li taková vada z povahy produktu,

c) kterou jste způsobili svým jednáním jako je např. nesprávné skladování či údržba, mechanickým poškozením, používání Zboží v podmínkách, pro které není určené (na které my nebo výrobce upozorňujeme např. na obale Zboží),

d) za kterou nejsme odpovědní dle právních předpisů,

e) která vznikla v důsledku Vašeho zásahu do vlastností Zboží (např. pokud přelijete sójovou omáčku do vlastní lahvičky),

f) která vznikla v důsledku vyšší moci (např. záplavy).

 

  1. V případě reklamace vady si nemůžete zvolit právo odstoupit od Smlouvy, ani požadovat dodání nové věci, pokud nemůžete vrátit Zboží ve stavu, v jakém jste ho obdrželi. To ale neplatí v následujících případech:

a) došlo-li ke změně stavu Zboží v důsledku prohlídky za účelem zjištění vady;

b) bylo-li Zboží použito ještě před objevením vady;

c) nebyla-li nemožnost vrácení Zboží v nezměněném stavu způsobena Vaším jednáním anebo Vaším opomenutím,

d) došlo-li z Vaší strany před objevením vady k prodeji, spotřebování nebo pozměnění Zboží při obvyklém použití; pokud k tomu však došlo jen částečně, je Vaší povinností vrátit nám tu část Zboží, kterou vrátit lze, přičemž v takovém případě Vám nebude vrácena část Ceny odpovídající Vašemu prospěchu z užití části Zboží.

8. Do 3 dnů od obdržení reklamace Vám na e-mailovou adresu potvrdíme, že jsme reklamaci obdrželi, kdy jsme ji obdrželi a předpokládanou dobu trvání vyřízení reklamace. Reklamaci vyřídíme bez zbytečného odkladu, nejpozději však do 30 dnů od jejího obdržení. Lhůta může být po naší vzájemné dohodě prodloužena. Pokud lhůta marně uplyne, můžete odstoupit od Smlouvy.

9. O vyřízení reklamace Vás budeme informovat e-mailem. Pokud je reklamace oprávněná, náleží Vám náhrada účelně vynaložených nákladů. Tyto náklady jste povinni prokázat, např. účtenkami či potvrzeními o ceně za dopravu. V případě, že došlo k odstranění vady dodáním nového Zboží, je Vaší povinností Nám původní Zboží vrátit, náklady na toto vrácení však hradíme My.

10. V případě, že jste Podnikatel, je Vaší povinností oznámit a vytknout vadu bez zbytečného odkladu poté, co jste ji mohli zjistit, nejpozději však do tří dnů od převzetí Zboží.

11. V případě, že jste spotřebitel, máte právo uplatit práva z vadného plnění u vady, která se vyskytne u spotřebního Zboží ve lhůtě 24 měsíců od převzetí Zboží.

12. V případě, že byla reklamace uznána za oprávněnou a my Vám máme zaslat opravené či nové zboží (podle toho jakým způsobem byla reklamace vyřízena), zašleme Vám jej na adresu, kterou jste uvedli při uplatnění práva z vad.

13. V případě, že byla reklamace uznána za oprávněnou a my Vám máme vracet Cenu Zboží, nebo její část, kontaktujeme Vás za účelem zjištění čísla bankovního účtu, na který Vám zašleme finanční prostředky.

14. Máte povinnost převzít si reklamované Zboží do 30 dní ode dne, kdy jsme Vás informovali o vyřízení reklamace. Po uplynutí této lhůty jsme oprávněni účtovat poplatek za uskladnění Zboží. Denní poplatek za uskladnění je ve výši 2% z Ceny daného Zboží

15. Pokud si nevyzvednete vyreklamované Zboží do 6 měsíců ode dne, kdy jsme Vás informovali o vyřízení reklamace, vyhrazujeme si právo Zboží prodat a výtěžek použít na úhradu skladného dle předchozího čl. VII.14. těchto Podmínek.

16. Lhůty dle předchozích čl. VII.14. a VII.15. těchto Podmínek lze zkrátit v případě, brání-li tomu povaha daného Zboží (např. pokud by měl uplynout datum spotřeby Zboží za 20 dní ode dne nevyzvednutí reklamace). V takovém případě budete na zkrácení lhůty upozorněni při vyrozumění o vyřízení reklamace.

 

VIII. ODSTOUPENÍ OD SMLOUVY

  1. Pokud jste Podnikatel, tak se Vaše práva na odstoupení od Smlouvy řídí ustanoveními platných právních předpisů, zejména Občanského zákoníku.
  2. Pokud jste Spotřebitel, tak se Vaše práva na odstoupení od Smlouvy řídí ustanoveními tohoto článku VIII. těchto Podmínek.
  3. K odstoupení od Smlouvy, tedy k ukončení smluvního vztahu mezi Námi a Vámi od jeho počátku, může dojít z důvodů a způsoby uvedenými v tomto článku, případně v dalších ustanoveních Podmínek, ve kterých je možnost odstoupení výslovně uvedena.
  4. V případě, že jste Spotřebitel, máte v souladu s ustanovením §1829 občanského zákoníku právo odstoupit od Smlouvy bez udání důvodu ve lhůtě 14 dnů ode dne doručení Zboží. V případě, že jsme uzavřeli Smlouvu, jejímž předmětem je několik druhů Zboží nebo dodání několika částí Zboží, začíná tato lhůta běžet až dnem dodání poslední části Zboží, a v případě, že jsme uzavřeli Smlouvu, na základě které Vám budeme Zboží dodávat pravidelně a opakovaně, začíná běžet dnem dodání první dodávky. Od Smlouvy můžete odstoupit jakýmkoliv prokazatelným způsobem (zejména zasláním e-mailu nebo dopisu na Naše adresy uvedené u Našich identifikačních údajů). Pro odstoupení můžete využít také vzorový formulář poskytovaný z Naší strany, který tvoří přílohu č. 2Podmínek.
  5. Ani jako spotřebitel však nemůžete od Smlouvy odstoupit v případech, kdy je předmětem Smlouvy:

a) Zboží, jehož Cena závisí na výchylkách finančního trhu nezávisle na Naší vůli a může k nim dojít během lhůty pro odstoupení od Smlouvy;

b) dodání alkoholických nápojů, které mohou být dodány až po uplynutí třiceti dnů a jejich Cena závisí na výchylkách finančního trhu nezávislých na Naší vůli;

c) Zboží, které bylo upraveno podle Vašeho přání nebo pro Vaši osobu;

d) Zboží, které podléhá rychlé zkáze a Zboží, které bylo po dodání nenávratně smíseno s jiným;

e) Zboží v uzavřeném obalu, které bylo z obalu vyňato a z hygienických důvodů jej není možné vrátit;

f) dodávka zvukové nebo obrazové nahrávky nebo počítačového programu, pokud došlo k porušení původního obalu;

g) dodávka novin, periodik nebo časopisů;

h) dodání digitálního obsahu, pokud nebyl dodán na hmotném nosiči a byl dodán s Vaším předchozím výslovným souhlasem před uplynutím lhůty pro odstoupení od Smlouvy a My jsme Vám sdělili, že nemáte právo na odstoupení od Smlouvy.

7. Lhůta k odstoupení dle čl. VIII.2Podmínek se považuje za zachovanou, pokud Nám v jejím průběhu odešlete oznámení, že od Smlouvy odstupujete.

8. V případě odstoupení od Smlouvy Vám bude Cena vrácena do 14 dnů ode dne účinnosti odstoupení na účet, ze kterého byla připsána, případně na účet zvolený odstoupení od Smlouvy. Částka však nebude vrácena dříve, než Nám Zboží vrátíte či než prokážete, že došlo k jeho zaslání zpět Nám. Zboží Nám prosím vracejte čisté, pokud možno včetně originálního obalu.

9. V případě odstoupení od Smlouvy dle čl. VIII.2Podmínek jste povinní Nám Zboží zaslat do 14 dnů od odstoupení a nesete náklady spojené s navrácením zboží k Nám. Vy máte naopak nárok na to, abychom Vám vrátili Cenu za dopravu, avšak pouze ve výši odpovídající nejlevnějšímu nabízenému způsobu dodání Zboží, který jsme pro dodání Zboží nabízeli. V případě odstoupení z důvodu, že My porušíme uzavřenou Smlouvu, hradíme i náklady spojené s navrácením zboží k Nám, ovšem opět pouze do výše Ceny za dopravu ve výši odpovídající nejlevnějšímu nabízenému způsobu dodání Zboží, který jsme při dodání Zboží nabízeli.

10. Odpovídáte Nám za snížení hodnoty vráceného Zboží, a to v případech, kdy bude Zboží poškozeno v důsledku Vašeho nakládání s ním jinak, než je nutné s ním nakládat za účelem seznámení s jeho s povahou, vlastnostmi a funkčností. Pokud nám tedy vrátíte Zboží poškozené či nekompletní, započteme náš nárok na náhradu škody vůči Ceně Zboží, kterou Vám budeme na základě odstoupení vracet. Pokud k takovému případu dojde, budeme Vás o tom samozřejmě informovat. Pokud jsme Vám Cenu Zboží nebo její část již vrátili, vyúčtujeme Vám škodu poté, co Nám Zboží bude vráceno a splatnost vyúčtované částky je 14 dní.

11. My jsme oprávněni odstoupit od Smlouvy kdykoliv před tím, než Vám dodáme Zboží, pokud existují objektivní důvody, proč není možné Zboží dodat (zejména důvody na straně třetích osob nebo důvody spočívající v povaze Zboží), a to i před uplynutím doby uvedené v čl. VI.10.Podmínek. Můžeme také od Smlouvy odstoupit, pokud je zjevné, že jste uvedli v Objednávce záměrně nesprávné informace. V případě, že nakupujete zboží v rámci své podnikatelské činnosti, tedy jako Podnikatel, jsme oprávněni od Smlouvy odstoupit kdykoli, i bez udání důvodu.

 

IX. ŘEŠENÍ SPORŮ SE SPOTŘEBITELI

  1. Nejsme ve vztahu ke kupujícím vázáni žádnými kodexy chování ve smyslu ustanovení § 1826 odst. 1 písm. e) Občanského zákoníku.
  2. Vyřizování stížností spotřebitelů zajišťujeme prostřednictvím elektronické adresy objednavky@drana.cz. Informaci o vyřízení stížnosti zašleme na elektronickou adresu kupujícího.
  3. K mimosoudnímu řešení spotřebitelských sporů ze Smlouvy je příslušná Česká obchodní inspekce, se sídlem Štěpánská 567/15, 120 00 Praha 2, IČ: 000 20 869, internetová adresa: http://www.coi.cz. Platformu pro řešení sporů on-line nacházející se na internetové adrese http://ec.europa.eu/consumers/odrje možné využít při řešení sporů mezi prodávajícím a kupujícím, který je spotřebitelem, z kupní smlouvy uzavřené elektronickými prostředky.
  4. Evropské spotřebitelské centrum Česká republika, se sídlem Štěpánská 567/15, 120 00 Praha 2, internetová adresa: http://www.evropskyspotrebitel.czje kontaktním místem podle Nařízení Evropského parlamentu a Rady (EU) č. 524/2013 ze dne 21. května 2013, o řešení spotřebitelských sporů on-line a o změně nařízení (ES) č. 2006/2004 a směrnice 2009/22/ES (nařízení o řešení spotřebitelských sporů on-line).

 

X. ZÁVĚREČNÁ USTANOVENÍ

  1. Pokud Náš a Váš právní vztah obsahuje mezinárodní prvek (tedy například budeme zasílat zboží mimo území České republiky), bude se vztah vždy řádit právem České republiky, s vyloučením zpětného odkazu. Veškeré spory vzniklé mezi Námi a Vámi v souvislosti s těmito Podmínkami budou řešeny Okresním soudem v Náchodě. Sjednáváme si, že se pro právní vztahy vzniklé na základě těchto Podmínek či v souvislosti s nimi vylučuje použití Úmluvy OSN o smlouvách o mezinárodní koupi zboží (Vídeňská úmluva). Pokud jste však Spotřebitelé, nejsou tímto ujednáním dotčena Vaše práva plynoucí z právních předpisů.
  2. Veškerou písemnou korespondenci si s Vámi budeme doručovat elektronickou poštou. Naše e-mailová adresa je uvedena u Našich identifikačních údajů. My budeme doručovat korespondenci na Vaši e-mailovou adresu uvedenou ve Smlouvě, v Uživatelském účtu nebo přes kterou jste nás kontaktovali.
  3. Pravidla týkající se nakládání s Vašimi osobními údaji naleznete v našich Zásadách zpracování osobních údajů.
  4. V případě, že bude jakékoli ustanovení těchto Podmínek prohlášeno za neplatné či nevynutitelné, nemá taková situace vliv na platnost a vynutitelnost dalších ustanovení Podmínek, pokud lze toto ustanovení oddělit od Podmínek jako celku. V takovém případě se Smluvní strany zavazují nahradit takové ustanovení novým ustanovením, které bude obsahově a účelově odpovídat danému neplatnému nebo nevynutitelnému ustanovení.
  5. Smluvní strany si sjednávají, že smluvním jazykem, pro účely právních vztahu vzniklých na základě těchto Podmínek či v souvislosti s nimi, je český jazyk.
  6. Vytvoření Objednávky a tedy uzavření Smlouvy je podmíněno přijetím těchto Podmínek. Pokud nechcete přijmout tyto Podmínky, nemůžete si u nás nakoupit naše Zboží.
  7. Znění Podmínek můžeme jednostranně měnit či doplňovat. Smlouvu je možné měnit pouze na základě naší písemné dohody. My jsme však oprávněni změnit a doplnit tyto Podmínky, tato změna se však nedotkne již uzavřených Smluv, ale pouze Smluv, které budou uzavřeny po účinnosti této změny. O změně Vás však budeme informovat pouze v případě, že máte vytvořený Uživatelský účet (abyste tuto informaci měli v případě, že budete objednávat nové Zboží, změna však nezakládá právo výpovědi, jelikož nemáme uzavřenou Smlouvu, kterou by bylo možné vypovědět), nebo Vám na základě Smlouvy máme dodávat Zboží pravidelně a opakovaně. Informace o změně Vám zašleme na Vaši e-mailovou adresu nejméně 14 dní před účinností této změny. Pokud od Vás do 14 dnů od zaslání informace o změně neobdržíme výpověď uzavřené Smlouvy na pravidelné a opakované dodávky Zboží, stávají se nové podmínky součástí naší Smlouvy a uplatní se na další dodávku Zboží následující po účinnosti změny. Výpovědní doba v případě, že výpověď podáte, činí 1 měsíce.
  8. V případě vyšší moci nebo událostí, které nelze předvídat (přírodní katastrofa, pandemie, provozní poruchy, výpadky subdodavatelů apod.), neneseme odpovědnost za škodu způsobenou v důsledku nebo souvislosti s případy vyšší moci, a pokud stav vyšší moci trvá po dobu delší než 10 dnů, máme My i Vy právo od Smlouvy odstoupit.
  9. Přílohou Podmínek je vzorový formulář pro reklamaci a vzorový formulář pro odstoupení od Smlouvy.
  10. Smlouva včetně Podmínek je archivována v elektronické podobě u Nás, ale není Vám přístupná. Vždy však tyto Podmínky a potvrzení Objednávky se shrnutím Objednávky obdržíte e-mailem a budete tedy mít vždy přístup ke Smlouvě i bez Naší součinnosti. Doporučujeme vždy potvrzení Objednávky a Podmínky uložit.

Tyto Podmínky nabývají účinnosti 19.05.2025.

  


PŘÍLOHA Č. 1 - FORMULÁŘ PRO REKLAMACI  (ke stažení)

Adresát:                  DRANA s.r.o., Českých bratří 313, Náchod 547 01.

Uplatnění reklamace

Datum uzavření Smlouvy:

 

Jméno a příjmení:

 

Adresa:

 

E-mailová adresa:

 

Zboží, které je reklamováno:

 

Popis vad Zboží:

 

Navrhovaný způsob pro vyřízení reklamace, případně uvedení čísla bankovního účtu pro poskytnutí slevy:

 

Zároveň žádám o vystavení potvrzení o uplatnění reklamace s uvedením, kdy jsem toto právo uplatnil, co je obsahem reklamace spolu s mým nárokem včetně data a způsobu vyřízení reklamace.

 

Datum:

Podpis: 

 

 


 

PŘÍLOHA Č. 2 - FORMULÁŘ PRO ODSTOUPENÍ OD SMLOUVY (ke stažení)

Adresát:                 DRANA s.r.o., Českých bratří 313, Náchod 547 01.

Tímto prohlašuji, že odstupuji od Smlouvy:

Datum uzavření Smlouvy:

 

Jméno a příjmení:

 

Adresa:

 

E-mailová adresa:

 

Specifikace Zboží, kterého se Smlouva týká:

 

Způsob pro navrácení obdržených finančních prostředků, případně uvedení čísla bankovního účtu:

 

 

Je-li kupující spotřebitelem má právo v případě, že objednal zboží prostřednictvím e-shopu společnosti DRANA s.r.o.(„Společnost“) nebo jiného prostředku komunikace na dálku, mimo případy uvedené v § 1837 zák. č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, ve znění pozdějších předpisů odstoupit od již uzavřené kupní smlouvy do 14 dnů ode dne převzetí zboží, a to bez uvedení důvodu a bez jakékoli sankce. Toto odstoupení oznámí kupující Společnosti písemně na adresu provozovny Společnosti nebo elektronicky na e-mail uvedený na vzorovém formuláři.

Odstoupí-li kupující, který je spotřebitelem, od kupní smlouvy, zašle nebo předá Společnosti bez zbytečného odkladu, nejpozději do 14 dnů od odstoupení od kupní smlouvy, zboží, které od ní obdržel.

Odstoupí-li kupující, který je spotřebitelem, od kupní smlouvy, vrátí mu Společnost bez zbytečného odkladu, nejpozději do 14 dnů od odstoupení od kupní smlouvy, všechny peněžní prostředky (kupní cenu dodaného zboží) včetně nákladů na dodání, které od něho na základě kupní smlouvy přijala, stejným způsobem. Jestliže kupující zvolil jiný, než nejlevnější způsob dodání zboží, který Společnost nabízí, vrátí Společnost kupujícímu náklady na dodání zboží pouze ve výši odpovídající nejlevnějšímu nabízenému způsobu dodání zboží. Společnost není povinna vrátit přijaté peněžní prostředky kupujícímu dříve, než ji kupující zboží předá nebo prokáže, že zboží Společnosti odeslal.

 

Datum:

Podpis: